The Space Game ugyan nem egy mai játék, de minden kétséget kizáróan egy rendkívül szórakoztató stratégia.
A The Space Game bevallottan a Harvest: Massive Encounter című játék (korábban már írtunk róla) alapötletét használta fel. A hullámokban támadó ellenséges űrhajók ellen egy komplex működő védelmi rendszert kell kiépíteni. A rendszer különböző rendeltetésű űrbázisokból és az őket ellátó energia elosztó csomópontokból áll. A csomópontok között cikázó energia működteti a bázisokat, melyek lehetnek energiatermelő, aszteroida bányászó, védekező és javító fajták.
A játék egyre nagyobb kihívást jelent pályáról-pályára, egyre keményebb ellenséges űrhajók jönnek, egyre nagyobb számban. Ha sikerül a kiépített rendszerünk gyenge pontjait megsemmisíteniük, előfordulhat, hogy több kisebb rendszerre szakítják azt. A fő energia hálózatról leszakadt kisebb rendszerek még működhetnek egy ideig ha van feltöltött energia raktárunk, de ha kifogynak az energiából, hamarosan leállnak a rákapcsolt bányász, védekező és javító egységek, könnyű célpontot szolgáltatva az ellenséges űrhajóknak.
Valahogy úgy kell ezt elképzelni, mint a The Settlers-ben a nyersanyagok áramoltatását végzõ serpákat, vagy a SimCity-ben az elektromos hálózatot kiszolgáló villanyvezetékeket. A hatékony aszteroida bányászat rendkívül fontos a játékban, mivel az űrbázisokat csak a kinyert nyersanyagból lehet felépíteni. Egy aszteroidát egyszerre több helyről is lehet bányászni, a még kinyerhető nyersanyag mennyiségét az aszteroidára rákattintva lehet megtekinteni, vagy szemre megállapítani abból, hogy az aszteroida mennyire zöld.
A The Space Game egy hangulatos, nehéz, és szép stratégiai játék, hibátlan kivitelezéssel és ugyan igaz, hogy lopott ötletből készült, de legalább azok is megismerhetik ezt a játéktípust, akik csak flash játékokkal kazuárkodnak. A sztori módot kijátszva választhatunk a végtelenített túlélő és bányászó játékmódok között. A játék készítője a Kixeye, legújabb játékuk pedig a Backyard Mondters, Battle Pirates és a Desktop Defender.