júl 20 2011

Frozen Synapse

A Frozen Snyapse a Mode7 nevű oxfordi fejlesztőcég második játéka, mely megvásárolható közvetlenül a játék honlapján, vagy például Steamen is. Ügyes húzás a cég marketingeseinek részéről, hogy a játék megvásárlásával tulajdonképpen két játékot (azaz két sorozatszámot) kap a vásárló, kifejezetten azért, hogy a másodikat odaadhassa egy cimborájának.

Egy körökre osztott taktikai játékkal állunk szemben, ami játékmechanikáját tekintve leginkább a Laser Squad Nemesishez hasonlít. A játék felülnézeti, és körökre osztott, de mindkét fél egyszerre lép a körben. Minden kört egy tervezési fázissal kezdünk, ahol ún. waypointokat és parancsokat kell adnunk a katonáinknak. Közben titokban az ellenség is ezt teszi, és ha végeztünk, megnézhetjük, hogy mi történt az adott körben. Utána jöhet a következő kör megtervezése majd lebonyolítása, és így tovább.

A játék célja nem mondható bonyolultnak: kapunk egy küldetést, hozzá egy pályát, rajta egy maréknyi katonával. A katonák a náluk lévő fegyver alapján osztályozhatók: van géppisztolyos, sörétes puskás, mesterlövész, rakétavetős és gránátos katona. Persze ellenfelek nélkül nem lenne túl izgalmas a játék, így abból is kapunk egy adagot. A cél a küldetés teljesítése, lehetőleg minél kevesebb veszteséggel. Küldetés lehet az ellenfél likvidálása, egy adott terület védelme vagy bejutás egy adott területre, kulcsok összegyűjtése, esetleg egy VIP védelme.

A játék irányítása pofon egyszerű: bal kattintással kiválasztunk egy katonát, akinek dupla klikkel adhatunk waypointokat. Ezeket felfűzve kijelölhetünk egy útvonalat, amin a katona haladni fog. Minden ponton megadhatunk parancsokat a testhelyzetre vonatkozóan (álló vagy guggoló), illetve hogy a katona célra tartson-e egy megadott irányba (így lassabban mozog), vagy ne. Ezekkel a beállításokkal fog haladni a következő pontig. Ha szükségesnek látjuk, beállíthatunk várakozási időt is az egyes pontoknál.
A katonák automatikusan lőnek minden ellenfélre, akit meglátnak, de a taktika és a túlélés érdekében beállíthatjuk nekik, hogy kire koncentráljanak, vagy kit hagyjanak figyelmen kívül az adott két waypoint között.
A tervezési szakaszban lehetőségünk van akárhányszor elpróbálni a kiadott parancsokat, és módosítani ott, ahol szükségesnek látjuk. Ha elégedettek vagyunk az eredménnyel, le kell zárni a kört, és megvárni, míg a játék kikalkulálja, hogy az ellenség tervével együtt milyen eredmény jön ki az egészből.

A pályák az adott küldetés területi megkötésein túl random generáltak. Általában házaknak vagy szobáknak megfelelő falszakaszok jönnek létre. Falból kétfélével találkozhatunk: teljes magasságú és fél magasságú. Az előbbin nem lehet átlőni, az utóbbi fölött viszont igen, illetve guggoló pózban el lehet bújni mögötte. Rakétavetővel a falak megsemmisíthetők, gránátvetővel pedig jó kis pattogós röppályákat lehet tervezni az igénybevételükkel.

Az egyszerű jelző a grafikára is rámondható, bármiféle negatív felhang nélkül. A képeken és a videón is látható, hogy a játékban nincs semmiféle sallang. Csak azt látjuk a képernyőn, amihez a taktika összeállításához és lebonyolításához szükségünk van. Tulajdonképpen minden kék, kivéve az embereket, akik színekkel vannak megkülönböztetve. Általában a piros az ellenség, a sárga szövetséges, a világoskékek civilek, a zöldek pedig a mi embereink. Az egésznek olyan az érzete, mintha valamiféle kibertérben játszódna, ami a játék történelmének és történetének valamennyire meg is felel.

A grafikai stílus, a zene és a történetvonal nagyon jó kis kiber/jövő hangulatot teremt a játék során. Elég sok szöveget generáltak a kampányjátékhoz mindenféle dossziék és akták képében, amiket el lehet olvasgatni két küldetés között, és a küldetéseket is párbeszédek szinesítik a megbízóink, egy mesterséges intelligencia és az ellenségeink között. A játéknak van többjátékos módja is, melyben barátainkkal mérhetjük össze taktikai tudásunkat és cselességünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://loot.blog.hu/api/trackback/id/tr843084247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.